B2B-liidihankinta sähköpostitse
Kenelle: Yritykselle, jolla on halu kasvaa, mutta resurssit ja välineet, tai molemmat, tehdä systemaattista myyntilähestymistä sähköpostitse puuttuvat.
Mitä saat: Ei meilispämmiä, vaan personoituja ja mahdollisimman kohdennettuja sähköpostilähestymisiä manuaalisesti, automaatiolla tai tekoälyä hyödyntäen - jotta myyjällä on riittävästi lämpimiä liidejä työstää kohti 1. myyntitapaamista.
Mitä muuta hyödyt: Asiakashankinnan kustannussäästöjä, toimivan mallin ja työvälineet sähköpostilähestymisiin, palautteen onnistumisesi tueksi.
Sähköpostilähestyminen myynnin avauksena kannattaa
Kuulostaako tutulta buukkauspuheluissa: "Ok, voitko lähettää mulle meiliä ja/tai laitatko mulle lisätietoja meilillä."
Uskotaan, ettei se ole vain sanahelinää ja keino päästä irti puhelusta, vaan että prospektisi aidosti haluavat saada sähköpostia sinulta.
Silti moni myyjä ja yritys ajattelee sähköpostimarkkinoinnin olevan turhaa tai jopa spämmiä. Tai ainakin sillä verukkeella sähköpostia ei hyödynnetä uusasiakashankinnan välineenä.
Sähköpostimarkkinointi fiksusti tehtynä ei ole paljon puhuttua spämmiä.
Itse asiassa sähköposti on tänään yksi tehokkaimmista prospektoinnin ja liidihankinnan keinoista toimia erityisesti B2B-ratkaisumyynnissä. Eri selvitysten mukaan:
potentiaalisista ostajista on halukas kuulemaan myyjätahosta mahdollisimman ajoissa ostopolullaan
prospekteista hyväksyy ehdotetun myyntitapaamisen (viestintä ja arvo!)
prospektointiin panostavilla huippumyyjillä on kolminkertainen määrä myyntitapaamisia ei-prospektoiviin kollegoihin verrattuna
B2B-myynnissä yrityksillä on legitiimi oikeus lähestyä prospekteja ja potentiaalisia asiakkaitaan sähköpostitse. Käytännössä siis lähestyä kaupallisella viestilläsi kontakteja heidän työrooliin liittyen ja työsähköpostiosoitteeseen. GDPR:n mukaisesti sähköpostin vastaanottajalla on toki aina oltava mahdollisuus kieltäytyä viesteistä.
Menestyksekkään liidihankinnan perustana on personoidut ja mahdollisimman kohdennetut viestit.
Siksi sähköpostimarkkinoinnin ensimmäinen avain on ihanneasiakasprofiiliin perustuva prospektointi ja kohderyhmää palveleva ja houkutteleva myyntiviesti. Ja toinen on suunnitelmallisuus, systemaattisuus ja jatkuvuus.
B2B-liidihankinta sähköpostitse palveluna - email outreach powered by Kram voi sisältää kaikki nämä, tai palaset oman tarpeenne mukaan
Email outreach suunnitellaan ja toteutetaan aina omaan tilanteeseenne sopien joko manuaalisesti, automaatiota tai tekoälyä hyödyntäen.
Ja vastaavasti kasvun tavoitteeseenne perustuen omaa myyntiänne tukemaan, kirittämään tai täysin ulkoistettuna.
Myyntiviestin sanoitus
Prospektointi ja kontaktien haku
Myyntivalmiiden liidien "handover" myyjille jatkotyöstettäväksi
Ideaaliasiakkaiden määrittely
Liiden nurturointi
Sisällöt kuntoon
Muutama esimerkki resepteistämme!
Tarve: Toimialakohtainen lähestyminen erittäin vaativiin ympäristöihin sopivan uuden teknologiaratkaisun myyntiin
Ratkaisumme: Taustakartoitimme asiakaskohderyhmän haasteet ja arvostuskohteet. Sanoitimme ja tuotimme yhtenäiseen viestiin ja ilmeeseen pohjautuvat sisällöt koko myyntiputkelle offline & online.
Tarve: Asiakashankinnan, lisämyynnin ja asiakaspidon välineet myyjille
Ratkaisumme: Itsestään selvät ja toistuvat asiat turhauttavat, ja saattavat helposti jäädä tekemättä. Mutta kun jokaiseen päivittäin toistuvaan ja tehtävään asiaan on olemassa sapluuna ja viestimallit, on työskentely mielekästä ja tuloksellista.
Toimii manuaalisessa ympäristössä aivan yhtä hyvin kuin automaatiolla, ja myyjät kiittävät työtään helpottavasta kokonaisuudesta!
Tarve: Uusasiakastapaamiset ratkaisumyyjän kalenteriin
Ratkaisumme: Inbound- ja outbound = paras yhdistelmä. Rakensimme palvelevat hyötysisällöt ja automaation pelaamaan yhteen, ja johdattelemaan asiakkaan itse varaamaan sopivan demopalaverin. Samaan kohderyhmään kiriapua toi bookkaussoitot. Asiantuntija sai keskittyä ydinosaamiseensa laadukkaista ensitapaamisista eteenpäin.
Tehokkuutta ja tuloksia työystäviemme Kram-takuulla
Konsultointimme ja markops-arkkitirehtööriemme työskentely perustuu aina kaupallisen revops-toiminnan ja markkinoinnin operaatioiden linkitykseen.
Joten ollos huoleti. Sillä me huolehdimme siitä, että tekeminen on tiukasti kiinni juuri teidän yrityksen prosesseissa, teknologiassa ja ihmisissä.
Aloitetaanko tilannekuvasta saman tien?
Uusasiakashankinta, lisämyynti, ristiinmyynti - Mikä myynnin kasvun vaihe sakkaa ja on teillä kasvun esteenä?
Ota yhteyttä. Hoidetaan yhdessä myyntisi systemaattisen liidihankinnan edellytykset ja panos kuntoon!
Anni Hakkarainen
Meilaa: anni.hakkarainen@kram.fi
Soita / WhatsAppaa: 050 913 4148
LinkedIn: Anni Hakkarainen