B2B-liidihankinta sähköpostitse

Kenelle: Yritykselle, jolla on halu kasvaa, mutta resurssit ja välineet, tai molemmat, tehdä systemaattista myyntilähestymistä sähköpostitse puuttuvat.

Mitä saat: Ei meilispämmiä, vaan personoituja ja mahdollisimman kohdennettuja sähköpostilähestymisiä manuaalisesti, automaatiolla tai tekoälyä hyödyntäen - jotta myyjällä on riittävästi lämpimiä liidejä työstää kohti 1. myyntitapaamista.

Mitä muuta hyödyt: Asiakashankinnan kustannussäästöjä, toimivan mallin ja työvälineet sähköpostilähestymisiin, palautteen onnistumisesi tueksi.

Kram salama värikäs

Sähköpostilähestyminen myynnin avauksena kannattaa

Kuulostaako tutulta buukkauspuheluissa: "Ok, voitko lähettää mulle meiliä ja/tai laitatko mulle lisätietoja meilillä."

Uskotaan, ettei se ole vain sanahelinää ja keino päästä irti puhelusta, vaan että prospektisi aidosti haluavat saada sähköpostia sinulta.

Silti moni myyjä ja yritys ajattelee sähköpostimarkkinoinnin olevan turhaa tai jopa spämmiä. Tai ainakin sillä verukkeella sähköpostia ei hyödynnetä uusasiakashankinnan välineenä.

Sähköpostimarkkinointi fiksusti tehtynä ei ole paljon puhuttua spämmiä.

Itse asiassa sähköposti on tänään yksi tehokkaimmista prospektoinnin ja liidihankinnan keinoista toimia erityisesti B2B-ratkaisumyynnissä. Eri selvitysten mukaan:  

70%

potentiaalisista ostajista on halukas kuulemaan myyjätahosta mahdollisimman ajoissa ostopolullaan

80%
ostajista preferoi sähköpostia myyjätahon kanssa kommunikoidessaan.
82%

prospekteista hyväksyy ehdotetun myyntitapaamisen (viestintä ja arvo!)

3x

prospektointiin panostavilla huippumyyjillä on kolminkertainen määrä myyntitapaamisia ei-prospektoiviin kollegoihin verrattuna


B2B-myynnissä yrityksillä on legitiimi oikeus lähestyä prospekteja ja potentiaalisia asiakkaitaan sähköpostitse. Käytännössä siis lähestyä kaupallisella viestilläsi kontakteja heidän työrooliin liittyen ja työsähköpostiosoitteeseen. GDPR:n mukaisesti sähköpostin vastaanottajalla on toki aina oltava mahdollisuus kieltäytyä viesteistä.

Menestyksekkään liidihankinnan perustana on personoidut ja mahdollisimman kohdennetut viestit.

Siksi sähköpostimarkkinoinnin ensimmäinen avain on ihanneasiakasprofiiliin perustuva prospektointi ja kohderyhmää palveleva ja houkutteleva myyntiviesti. Ja toinen on suunnitelmallisuus, systemaattisuus ja jatkuvuus.

B2B-liidihankinta sähköpostitse palveluna - email outreach powered by Kram voi sisältää kaikki nämä, tai palaset oman tarpeenne mukaan

Email outreach suunnitellaan ja toteutetaan aina omaan tilanteeseenne sopien joko manuaalisesti, automaatiota tai tekoälyä hyödyntäen.

Ja vastaavasti kasvun tavoitteeseenne perustuen omaa myyntiänne tukemaan, kirittämään tai täysin ulkoistettuna.


Myyntiviestin sanoitus

Sähköpostilähestymisen sanoitus valittuun kohderyhmään valitsemanne teeman tai kampanjan mukaisesti.

hashtag-oranssi

Prospektointi ja kontaktien haku

Validoimme kohderyhmät lähetyslistoiksi. Huolehdimme, että liidejä on jatkuvasti riittävästi työstössä.

Myyntivalmiiden liidien "handover" myyjille jatkotyöstettäväksi

Huolehdimme ajantasaisesta asiakastiedon päivityksestä suoraan CRM:äänne, jotta myyjällä on tapaamiseen varmasti kattavat ennakkotiedot

Ideaaliasiakkaiden määrittely

Kun tiedät, millaisia yrityksiä tavoittelet, millaisessa tilanteessa tuotat arvoa heidän haasteilleen, ja missä ja miten heidät parhaiten tavoitat, on prospektointi jäätävän paljon sujuvampaa.

Liiden nurturointi

Liidien jatkuva nurturointi (follow-up) - sillä aina liidi ei ole heti valmis, joten huolehdimme eri vaiheissa olevien prospektien jatkokontaktoinnin kohti tapaamista.
hashtag-oranssi

Sisällöt kuntoon

Myynnin työvälineet prospektointivaiheeseen, monikanavaisesti totta kai; lähestymisviestit, 1. tapaamisen myyntimateriaali, verkkosivut ja muut sisällöt, some-postaukset...

Muutama esimerkki resepteistämme! 

 

Tarve: Toimialakohtainen lähestyminen erittäin vaativiin ympäristöihin sopivan uuden teknologiaratkaisun myyntiin

Ratkaisumme: Taustakartoitimme asiakaskohderyhmän haasteet ja arvostuskohteet. Sanoitimme ja tuotimme yhtenäiseen viestiin ja ilmeeseen pohjautuvat sisällöt koko myyntiputkelle offline & online.


Tarve: Asiakashankinnan, lisämyynnin ja asiakaspidon välineet myyjille

Ratkaisumme: Itsestään selvät ja toistuvat asiat turhauttavat, ja saattavat helposti jäädä tekemättä. Mutta kun jokaiseen päivittäin toistuvaan ja tehtävään asiaan on olemassa sapluuna ja viestimallit, on työskentely mielekästä ja tuloksellista.

Toimii manuaalisessa ympäristössä aivan yhtä hyvin kuin automaatiolla, ja myyjät kiittävät työtään helpottavasta kokonaisuudesta!


Tarve: Uusasiakastapaamiset ratkaisumyyjän kalenteriin

Ratkaisumme: Inbound- ja outbound = paras yhdistelmä. Rakensimme palvelevat hyötysisällöt ja automaation pelaamaan yhteen, ja johdattelemaan asiakkaan itse varaamaan sopivan demopalaverin. Samaan kohderyhmään kiriapua toi bookkaussoitot. Asiantuntija sai keskittyä ydinosaamiseensa laadukkaista ensitapaamisista eteenpäin.


Aloitetaanko tilannekuvasta saman tien?

Uusasiakashankinta, lisämyynti, ristiinmyynti - Mikä myynnin kasvu vaihe sakkaa ja on teillä kasvun esteenä?

Ota yhteyttä. Hoidetaan yhdessä myyntisi systemaattisen liidihankinnan edellytykset ja panos kuntoon!

anni hakkarainen suhdetoimisto kram-1

Anni Hakkarainen

Meilaa: anni.hakkarainen@kram.fi
Soita / WhatsAppaa: 050 913 4148
LinkedIn: Anni Hakkarainen

Varaa tästä maksuton sparraus: