Kram Sydän - Tulisitko työystäväksi Kramiin?

Haluatko muuttaa b2b-markkinointia?

Kram huutomerkki - markkinoinnin tehokkuus ja tuottavuus viedään uudelle tasolle

Tavoite 1: markkinoinnin tehokkuus ja tuottavuus viedään uudelle tasolle

Rakennamme tiimiä Marketing Operations Management -osaajista.  Työ alkaa hankkeessa, jossa rakennetaan B2B-markkinoinnin johtamisen toimintamalli ja työkalu. Näiden avulla btob-yritysten markkinoinnin tehokkuus ja tuottavuus viedään uudelle tasolle.

Ensimmäinen hakumme Product Ownerin tehtävään on päättynyt, mutta ehkä voisimme tutustua?

MarkOps-toimintamalli on tavoitelähtöinen, myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä edistävä, ja markkinoinnin luovaa kaaosta vähentävä sarja parhaita käytäntöjä. Siihen liittyy kiinteästi työn ja tulosten tekeminen näkyväksi muulle organisaatiolle digitaalisen palvelun avulla.

Jos siis sytyt markkinoinnin tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta, ja siihen liittyvästä nörtteilystä, tämä firma voi olla sinua varten.

Tulemme rakentamaan toimintamallin, käyttöönottokonseptin sekä digitaalisen palvelun. Nämä vaativat ympärilleen myynti-, markkinointi-, ja asiakaspalvelutoiminnot. Tiimin jäsenten on oltava taitavia navigoimaan pienen yrityksen joskus kaoottiseltakin tuntuvassa ympäristössä, jossa täytyy olla joustava, innovatiivinen, rohkea ja halukas kantamaan vastuuta, kun kaikilla on paljon tekemistä.

Jos kaipaat kapeaa asiantuntijatonttia, et ole oikeassa paikassa.

Kram MarkOps sydän

Meitä yhdistää kova osaaminen markkinoinnista lähellä myyntiä, analyyttisyys, uteliaisuus sekä rakkaus ja kriittisyys teknologiaa kohtaan.  

Nojaamme vahvasti verkostoon

Olemme toimineet koko historiamme verkostomallilla, eikä uuden liiketoiminnan rakentaminen ole siinä poikkeus. Hankimme sekä omaan että asiakkaiden käyttöön parhaan osaamisen tarpeen mukaan. 

Uuden tuotteemme rakentamisessa tulemme käyttämään markkinoiden parasta analytiikka- ja käyttöliittymäsuunnitteluosaamista, brändin rakentamisen osaamista sekä teknologiaekosysteemiosaamista, johon asiakkaat luottavat. Verkostossamme on lisäksi 200 tunnistettua osaajaa markkinoinnin, viestinnän ja siihen liittyvän visuaalisen, teknisen ja sisällöllisen toteutuksen saralla.

Sinulle onkin luontevaa toimia vaihtuvissa tiimeissä ja nautit diversiteetistä. Samaan aikaan olet erittäin vaativa suhteessa laatuun, etkä anna yksittäisen näkökulman hurmata, tai määritellä markkinoinnin kokonaiskuvaa. 

Toimintatapasi on ketterä, mutta ei pakotetusti lean

Olet toimintatyyliltäsi ketterä, ja tottunut kanban-työskentelyyn, mutta emme etsi Scrum Mastereita. Itseasiassa olemme erittäin allergisia ns. lipstick agilelle. Hyväksytään että monet markkinoinnin prosessit ovat edelleen epäsopivia suoraan istutettaviksi ketteriin toimintamalleihin, ja erityisesti että ihmiset eivät välttämättä ole sille valmiita.

Olet halukas oppimaan työssäsi jatkuvasti - myös tekemistäsi tai todistamistasi virheistä. Kaikki meillä myyvät ja tekevät työtä asiakkaiden kanssa. Et voi siis vetäytyä kammioosi, vaan varaat myös aikaa olla torilla. Ymmärrät että olet yhtä kuin asiakaskokemus, vaikka viettäisitkin paljon aikaa bäkkärillä. Ja vaikka nautit tiimityöstä, sinua draivaa se, että saat itse aikaan lopputuloksia.

Et lamaannu debatissa tai aivoriihessä, jossa työhösi liittyviä yksityiskohtia puidaan intohimoisesti tai sinuun kohdistetaan valtava määrä kysymyksiä, ideoita ja tarpeita. Olet hyvä priorisoimaan ja tekemään päätöksiä.

Työkielenä taipuvat sekä suomi että englanti. Olet suora ja täsmällinen viestijä ja siedät erilaisia viestintätyylejä. Et kavahda ajoittain alkukantaistakin läppää. Voit olla introvertti tai ekstrovertti, punainen, keltainen, sinivihreä tai vaikka ruskea, meille käy! Kunhan et ole itse allerginen millekään värille, tai suhtaudu niihin liian vakavamielisesti. On jopa etu, jos sinusta löytyy jokin hauska pimeä puoli.

Kova substanssisi on markkinoinnissa, ei softassa

Vaikka rakennammekin digitaalisia työkaluja, painotamme tiimivalinnoissa markkinoinnin kovaa substanssia. Ymmärrät sisältöjen elimellisen roolin ratkaisujen myynnissä, ja sinulla on teknologista näkemystä markkinoinnin ja myynnin yhteisen putken palasista. Mittaaminen on sinulle itsestäänselvyys, mutta et ole datasokea. Arvostamme käytännön markkinointipäällikkökokemusta, kaikkine kivikkoineen. Teoriaosaaminen ei riitä.

Erityisen tärkeää on, että sinulle tavoitelähtöinen tekeminen on must. Jos olet opiskellut tai hyödyntänyt OKR-mallia, olet oikealla polulla. Meille tavoitelähtöisyys ja niiden kautta priorisointi on kaiken ytimessä.

Sinulla on konkreettisia näyttöjä laajojen hankkeiden parista, ei pelkästään digistä. Olet haukkana yksityiskohtien perässä, mutta maltat päästää myös irti. Kollegat ja esimiehet ovat kokeneet, että sinuun voi luottaa - sinä toimitat. Sinusta puhutaan kaupungilla, että olet myönteinen, eteenpäin katsova, napakka ja näkemyksellinen. Olet rohkea.

Olet rakentanut urallasi monikanavaisia markkinoinnin kokonaisuuksia, mielellään myös automaatiota hyödyntäen. Ymmärrät digimarkkinointia ja lead genia, mutta et sokeudu esim. uskomaan pelkästään hakukoneita. Ymmärrät, että yrityksen sisältöjen arkkitehtuurissa on huomioitava muutakin kuin sisääntulopisteet ja vaikka että asiakkaiden pito voi ollakin oivallinen paikka aloittaa markkinoinnin muutos tai systematiikan rakentaminen.

Projektien, taskien ja työarjen johtamisessa olet ninjatasoa - äst, vähän kulunut ilmaus, mutta parempi kuin moni muu.
Erityisesti arvostamme Asanan hallintaa. Sinä opit työkalut nopeasti ja oppiminen pohjautuu siihen, että olet käyttänyt niitä laajalla skaalalla, mieluusti pääkäyttäjätasolla. Ja mieluusti joskus pää sauhuten. CRM- ja automaatiopuolella mieluiten joko O365 Dynamics, Pipedrive, Salesforce tai HubSpot taipuu.

Jos innostut analytiikasta, BI-ratkaisuista, optimoinnin korkeasta matikasta, koneälystä tai muusta advancemmasta hommasta, hihkaise! Me hihkumme.

Aikamoinen lista vaatimuksia, mutta et niitä kavahda!

Kram sydän - asiakkaan apu, seura ja gloria

Kram on asiakkaan apu, seura ja gloria 

Työelämäntehtävämme on markkinoinnin arvon kasvattaminen. Haluamme että se on yhä useammalle mahtava duuni. Tässä tehtävässä luotamme markkinoinnin operaatioiden johtamismalliin, MarkOpsiin, ja työystävyyteen. Kovan prosessiosaamisen ja empaattisen liiketoimintaälyn liittoon.

Se on yhteistyötä, jossa osataan asettautua toisen sukkiin, pidetään omien puolta, tuetaan, kannustetaan ja tipautetaan välillä todellisuuteen. Se ei tunne siilojen, seinien tai y-tunnusten rajoja. Ennen kaikkea työystävyys on yhdessä tekemistä, virheiden tekoa ja oppimista.

Työystävänä emme ole päänsilittelijöitä tai life coacheja. Työystävään voit luottaa. Häneltä kuulet kipeänkin totuuden. "A friend would offer you an umbrella in the rain, a work friend will yell: Run, bitch, run!"

Asiakasyrityksemme ovat globaalissa mittakaavassa pienehköjä tai keskisuuria asiantuntija- tai ratkaisumyyntiorganisaatioita tai firmoja, joissa halutaan rakentaa ratkaisukeskeisempää bisnestä. Tuossa muutoksessa markkinoinnin rooli on iso ja meidän erityisosaamisemme arvokasta.

Me autamme asiakkaitamme priorisoimaan, tehostamaan, toimittamaan ja nostamaan esille markkinointityön tuottamaa arvoa. Painopiste on toimivissa sisällöissä, riippumatta niiden muodosta. Autamme valitsemaan markkinointiin myös oikeaa osaamista, riippumatta tiimin koosta ja sen jäsenten y-tunnuksista.

200 tunnistetun markkinoinnin osaajan verkostomme on asiakkaidemme toiminnan tukena. Toimimme läheisessä yhteistyössä asiakkaidemme myynnin kanssa ja olemme itsekin vahvasti myyntitiimi.

Meillä saat varmasti rakentaa juuri sen näköisen tehtävän kuin haluat. 

Pohditko mitä muuta tarjoamme kuin lämpimiä halauksia?

Vastaus siihen vaatii luottamuksellisen ja avoimen keskustelun välillemme. Olemme pieni tiimi, jolla on suuri unelma.  Meillä saat räätälöidä tonttisi ja odotamme sinulta siitä vahvaa näkemystä.

Meillä saat myös luonnollisesti vaikuttaa siihen, keitä tiimiin valitaan työystäviksi. Saat kokea kiivaita keskusteluja, debatteja ja jopa konflikteja. Sillä emme pelkää niitä. Saat tunnustaa turvallisesti heikkoutesi ja sinun pitää hyväksyä niitä myös meissä muissa. Sillä niitä riittää!

Merkityksellistä työtä, se on varmaa!

Kram on ollut olemassa 11 vuotta ja sen olemassaolon tarkoitus on ollut alusta asti kohentaa niiden asemaa, jotka tekevät työtä markkinoinnin parissa yrityksissä. Tätä työtä tehdään luomalla yhtä aikaa systematiikkaa ja joustavuutta esim. verkostojen avulla, rakentamalla työmalleja priorisointiin, yhteistyön johtamiseen ja sujuvampaan arkeen. Työmme kasvattaa sekä yksilön että yrityksen markkinoinnin maturiteettia.

Ja nyt on aika ottaa sillä matkalla seuraava askel. Se ei tunne maantieteellisiä rajoja.

Emme tarjoa näköalapaikkaa, korporaatiorakenteita, sertifioituja johtamispalveluita emmekä valmiiksi mietittyjä kehityspolkuja, vaikka Ruoholahden toimistoltamme näkyykin meri, ainakin varvistamalla. Tarjoamme aitoa työystävyyttä, tiiviin tiimin ja uniikin kumppaniverkoston, valitsemasi työvälineet ja joustavat järjestelyt etä- tai lähityöskentelyyn, myös ajallisesti.

Olemme aina panostaneet valmennukseen ja meitä ovat auttaneet työssämme eteenpäin alansa parhaat mentorit ja sparraajat - sekä tietysti läheiset asiakkaat. Niin tulee olemaan jatkossakin.

Työterveydestäsi huolehtii Heltti, tietokoneesi toimivuudesta HS-Works, tuottavuudestasi Google Cloud, Slack, Asana ja muut työkalut. Lounasta haet lähipäivinä helposti Sillan mahtavalta jengiltä ja sitä syödään usein yhdessä. Teen ja kahvin laadusta tai lisukkeista ei tingitä, lupaukset sokerittomasta toimistosta petetään aina joulun tienoilla ja yhteiset palaverikävelyt ovat olleet lyhytaikaisia kokeiluja.

Mutta kun varataan aikaa tehdä työtä hitaasti yhdessä, silloin siinä on vain kyse meistä. Joskus melotaan tai tanssitaan, toisinaan ilmajoogataan. Nyt vain odotellaan koska uskalletaan taas virkistäytyä. 

Ja kaiken tämän ohella tietysti ansaitset myös työstäsi oikeudenmukaista palkkaa. 

Kaikki sopimukset allekirjoitetaan arvoillamme

Arvomme ovat apu, seura ja gloria. Ne tarkoittavat auttamista, yhdessä tekemistä ja oppimista sekä sellaista integriteettiä omasta työstä, että se huomataan. Gloria tarkoittaa myös palautetta, sitä janoamme itsellemme ja muille, erityisesti palautetta hyvistä tuloksista. Niitä juhlimme.

Arvoistamme kerromme mieluusti lisää kasvokkain, mutta kaikkein mieluiten osoitamme ne tekoina. Myös kaikkia kollegavalintoja ohjaa timanttisen osaamisen ohella vahvimpana arvot. Puhuttelevatko ne ja tarinamme sinua? 

Näin haet töihin Kramiin!

Kuka sinä olet ja millaisia ovat työunelmasi? Mitä ajatuksia tämä tarina tulevaisuudestamme herätti sinussa?

Lähetä lyhyt videotervehdys esim. WhatsAppilla ja vapaamuotoinen hakemuksesi ja CV sähköpostitse riina.jokinen@kram.fi


Tai kun haluat ensin kysyä ja vaihtaa ajatuksia, lähetä Riinalle viesti 050 469 8780, niin sovitaan aika jutella.

Meillä ei ole virallisia hakuja käynnissä, mutta mistäs me tiedämme, jos vaikka olisit tiimin jäsen jota emme osaa etsiä? Laita viestiä!

Kram-huutomerkki