
Selvitys markkinointityön tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta
Tervetuloa vastaamaan selvitykseemme suomalaisten B2B-yritysten markkinoinnin johtamisesta.
Selvityksemme taustalla on Gartnerin tuore data* markkinoinnin operaatioiden johtamisen haasteista. Haluamme ymmärtää miten b2b-markkinointiorganisaatiot Suomessa käyttävät dataa ja työkaluja, sekä kehittävät markkinoinnin prosessien tehokkuutta ja toimenpiteiden vaikuttavuutta.
Selvitys auttaa meitä hahmottamaan vastauksia mm. seuraaviin kiperiin kysymyksiin:
- Mitkä ovat tyypillisimmät b2b-yritysten markkinoinnin pullonkaulat?
- Onko eri markkinointiorganisaatioissa eri tehokkuushaasteet?
- Millaisia ovat markkinoinnin kehittämisen draiverit?
- Miten muuttunut maailmantilanne on vaikuttanut markkinoinnin työhön?
- Miten dataa ja markkinointiteknologiaa hyödynnetään Suomessa tällä hetkellä?
*Lähde: Gartner Marketing Operations Survey 2020
Oletko kiinnostunut liittymään Advisory Boardiin?
Etsimme asiakkaan edustajia rakentamaan kanssamme toimivaa Marketing Operations Management -työkalupakkia. Lähetä sitoumuksetta viesti alla olevalla lomakkeella, jos olet kiinnostunut kehittämään oman tiimisi tai organisaatiosi markkinointia, ja samalla käyttämään muutaman tunnin aikaa Advisorina. Jutellaan!