Kram Sydän MarkOps

MarkOps,  b2b-yrityksille, jotka haluavat kehittää markkinointia

Miten teet markkinoinnista vaikuttavaa niin, että se ei tuhlaa aikaa, rahaa tai muita resursseja?


Väitämme, että se tapahtuu priorisoimalla fiksummin, rakentamalla toimivat prosessit ja kaventamalla siiloja markkinoinnin ja myynnin välillä. Eli parantamalla markkinoinnin sisäistä työtä, MarkOpsin avulla. Teemme työtä Work Management -alusta Asanan ja yrityksenne valitseman myynnin tai markkinoinnin sekä tiedonhallinnan ekosysteemin avulla. 

MarkOps-toimintamallin käyttöönotto on päätös panostaa siihen, että tehdään oikeita asioita, oikealla tavalla:

  • käytetään resursseja, eli aikaa, rahaa ja asiantuntijoita fiksusti
  • löydetään järkevät tavata asettaa ja johtaa tavoitteita sekä priorisoida töitä
  • tunnistetaan liiketoiminnan kannalta kriittisimmät hankkeet
  • mallinnetaran keskeiset prosessit markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen
  • otetaan käyttöön työkalut, joilla nuo prosessit viedään arkeen 
  • varmistetaan että pullonkauloihin päästään käsiksi nopeasti ja että hukka minimoidaan
  • varmistetaan että yhteistyö sisäisesti toimii ja myynnin tarpeet voidaan huomioida joustavasti

MarkOps on siis optimaalisesti sitä, että markkinointi voi juosta kevyemmin askelin ja kovempaa. MarkOpsin avulla markkinointi voidaan myös skaalata tukemaan kasvua, kun sen aika on. Tätä kaikkea ei voi, eikä tarvitse tehdä kerralla. 

MarkOps voi olla sinua varten, jos:

  • Vastaat b2b-markkinoinnin suunnittelusta ja/tai toteutuksesta yksin tai osana tiimiä?
  • Teillä on tehokkuushaasteita – tai vaikeuksia osoittaa markkinoinnin impaktia?
  • Teillä tehdään sisältöjä vailla näyttöjä niiden tuloksellisuudesta, vaikka sisältöstrategia olisikin olemassa?
  • Toimivat prosessit puuttuvat?
  • Teillä olisi tarve tehdä markkinoinnin osaaminen sekä tulokset näkyviksi?

 

Selvitykseemme suomalaisten B2B-yritysten markkinoinnin johtamisesta 

Olemme keränneet kevään 2021 aikana tietoa suomalaisten btob-markkinointiorganisaatioiden työskentelystä ja mm. haasteista joita markkinointi on kohdannut nykyisessä maailmantilanteessa. Tulokset on väliraportoitu ja voit lukea niistä blogistamme tai tilaa uutiskirjeemme, niin kerromme tuloksista lisää.

Jatkamme selvitystyötä, ja pidämme kyselyn avoinna kaikille halukkaille vastaajille. Löydät siihen roolisi mukaisen linkin alta.

Lisääntynyt epävarmuus_Paineet
Tarve selvityksen toeuttamisesta syntyi Gartnerin tuoreen datan* myötä, jossa purettiin modernin markkinoinnin operaatioiden johtamisen haasteita. Haluamme ymmärtää miten b2b-markkinointiorganisaatiot Suomessa käyttävät dataa ja työkaluja, sekä kehittävät markkinoinnin prosessien tehokkuutta ja toimenpiteiden vaikuttavuutta. 

Selvitys auttaa meitä hahmottamaan vastauksia mm. seuraaviin kiperiin kysymyksiin:

  • Mitkä ovat tyypillisimmät b2b-yritysten markkinoinnin pullonkaulat?
  • Onko eri markkinointiorganisaatioissa eri tehokkuushaasteet?
  • Millaisia ovat markkinoinnin kehittämisen draiverit?
  • Miten muuttunut maailmantilanne on vaikuttanut markkinoinnin työhön?
  • Miten dataa ja markkinointiteknologiaa hyödynnetään Suomessa tällä hetkellä? 
Selvityksemme tuloksia hyödynnetään MarkOps-työkalujen ja palveluiden rakentamisessa sekä niihin liittyvässä markkinointiviestinnässä. Kiitos jos vastaat!

*Lähde: Gartner Marketing Operations Survey 2020
 

Oletko toimitusjohtaja, tai vastaat myynnistä tai liiketoiminnasta?

Mikä on kokemuksesi markkinoinnin johtamisesta?

Yritysjohto: Vastaa tästä selvitykseen markkinoinnin johtamisesta

Ammattilainen - teetkö päätyöksesi markkinointia?

Miten koet markkinoinnin johtamisen nykytilan?

Markkinoinnin ammatilainen: Vastaa tästä kyselyyn!

 

Oletko kiinnostunut liittymään Advisory Boardiin?

Etsimme asiakkaan edustajia rakentamaan kanssamme toimivaa Marketing Operations Management -työkalupakkia. Lähetä sitoumuksetta viesti alla olevalla lomakkeella, jos olet kiinnostunut kehittämään oman tiimisi tai organisaatiosi markkinointia, ja samalla käyttämään muutaman tunnin aikaa Advisorina. Jutellaan!